Bardzo czosnkowe spaghetti ze szparagami zapiekanymi w boczku.

19:24 Kinga ⚬ Yummy Lifestyle 4 Comments


Dzisiaj post na szybko. Mam dzisiaj babski wieczór, ale, oczywiście, po całym dniu bieganiny i różnych innych dziwnych rzeczy ja i moje mieszkanie jesteśmy w kompletnym proszku (cała ja...). Jako usprawiedliwienie użyję faktu, że opracowałam dzisiaj dwa przepisy na bloga, łącznie z wykonaniem, zrobieniem zdjęć i konsumpcją ;). Ale teraz słów kilka o dzisiejszym daniu. Pomysł zrodził się na fanpage'u Yummy Lifestyle po rzuceniu pytania 'Co zrobić ze szparagami?'. Dziwne się to może wydawać, że jako blogerka kulinarna w sobotę po raz drugi w życiu kupiłam szparagi. Nie ma jednak nic dziwnego w tym, że chcąc poczuć ich smak chciałam je wykorzystać w inny sposób niż robiąc z nich zupę. I tak dzięki podrzuconej przez Marghe idei pieczonych szparagów przygotowałam danie na dziś. Spaghetti z dużą ilością czosnku, do tego szparagi zapiekane w boczku i pomidorki koktajlowe. Powiem szczerze - niebo w gębie! :) Więc korzystając z tego, że jeszcze gdzieś są szparagi, zróbcie to danie na obiad. Nie pożałujecie :)


Spaghetti bardzo czosnkowe ze szparagami zapiekanymi w boczku.
Składniki (na 2 porcje):
  • ok. 10 zielonych szparagów
  • ok. 10 cienkich plastrów wędzonego boczku
  • kawałek sera typu parmezan (użyłam litewskiego Dziugasa)
  • 6-7 pomidorków koktajlowych
  • 4 ząbki czosnku
  • olej rzepakowy
  • sól wędzona (lub morska), świeżo zmielony pieprz, oregano
  • makaron spaghetti
Sposób przygotowania:
Piekarnik rozgrzać do 220 stopni. W międzyczasie szparagi i pomidorki umyć. Naczynie do zapiekania wysmarować odrobiną oleju rzepakowego. Boczek rozłożyć na blacie, zetrzeć na każdy plaster odrobinę sera. Owinąć nim szparagi i ułożyć w naczyniu. Pomidorki przekroić na pół i dodać do szparagów. Skropić odrobiną oleju, oprószyć solą wędzoną, pieprzem i oregano (najlepiej dodać świeże, ja jednak dostałam niedawno od cioci ogromny pęk tego zioła i ususzyłam w domu, jest nieporównywalnie lepsze od kupnego ;) ). Wstawić do piekarnika i piec ok. 15 min. W tym czasie w osolonej wodzie ugotować spaghetti al dente. Czosnek obrać i zmiażdżyć w moździerzu lub drobno posiekać. Na patelni rozgrzać odrobinę oleju, wrzucić czosnek. Po tym czasie na patelnię przełożyć szparagi, aby boczek się zrumienił. Zdjąć szparagi z patelni, pokroić na kawałki. Na patelnię wrzucić makaron, dobrze wymieszać z czosnkiem (ja dolałam jeszcze sok, który wypłynął z pomidorków i szparagów? w trakcie pieczenia). Dodać szparagi i pomidorki. Wymieszać. Podawać od razu z wiórkami parmezanu.

SMACZNEGO!


Czy wiesz, że... 2 łyżki oleju rzepakowego pokrywają całkowite zapotrzebowanie dorosłej osoby w kwasy omega-3? Nie znaczy to jednak, że należy go serwować łyżkami, jak syrop! Wystarczy sprytnie wpleść go do naszej codziennej diety, by cieszyć się jego zdrowotnymi walorami :) Możecie go używać do stworzenia sałatkowych dressingów, albo np. skropić warzywa, które będziecie grillować lub piec w piekarniku. Rozwiązań zapewne jest mnóstwo, od Was tylko zależy, które z nich zastosujecie :)

4 komentarze :

  1. Genialne! Koniecznie muszę zdobyć szparagi jeszcze w tym sezonie na to cudo :)

    OdpowiedzUsuń
  2. piękne zdjęcie.
    a danie pyszne. szybkie i kuszące.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda niesamowicie! Wierzę, że tak też smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne połączenie, szkoda, że kończą się szparagi :(

    OdpowiedzUsuń

Daj znać co myślisz!