Ciasto jogurtowe z rabarbarem.

14:45 Kinga ⚬ Yummy Lifestyle 6 Comments

Rabarbar w mojej kuchni gości od niedawna. Kilka lat temu późnym popołudniem weszłam do piekarni, byłam okrutnie głodna i chciałam zjeść chociaż drożdżówkę. Po całym dniu ostała się jedna. Okrągła, z czerwonym środkiem. - Poproszę tę ostatnią drożdżówkę w truskawką. - Ale ona z rabarbarem. - A. No ale niech będzie. - No i tak się zaczęło. Byłam bardzo zdziwiona, że ten upieczony na drożdżowym cieście rabarbar smakuje podobnie do truskawki. Że ma zabawne niteczki. I że nie taki diabeł straszny :) Od tamtego czasu uśmiechem reaguję na pysznie wyglądające, różowawe łodyżki rabarbaru. W ubiegłym roku sezon rozpoczęłam duszonym rabarbarem, który posłużył jako dodatek do scones. W tym roku pierwszym wyrobem z rabarbarem było przepyszne ciasto jogurtowe. Puszyste, wilgotne, najlepsze zaraz po upieczeniu, kiedy ciepły jeszcze rabarbar daje się łatwo rozsmarować na kromce ciasta, jak dżem. Spróbujcie, z zimnym mlekiem dla ochłody :)


Ciasto jogurtowe z rabarbarem
Składniki (na dwie małe keksówki):
  • 1 opakowanie małego jogurtu naturalnego
  • 2 szklanki mąki
  • 3/4 szklanki oleju rzepakowego
  • 1 szklanka drobnego cukru (użyłam pół na pół zwykłego i z wanilią)
  • 3 jajka
  • 3 łyżeczki proszku do pieczenia
  • kilka łodyg rabarbaru (ok. 3 na jedną foremkę)
  • cukier, cynamon i imbir (do obtoczenia rabarbaru)
Sposób przygotowania:
Keksówki wysmarować tłuszczem. Rabarbar umyć. Pokroić w słupki takiej długości, aby zmieściły się w poprzek dna keksówki. Cukier (ok. 2 łyżek), cynamon i imbir (po pół łyżeczki) wymieszać na talerzyku. W mieszance obtoczyć rabarbar, a  następnie układać na dnie foremki. Piekarnik rozgrzać do 180 stopni. Mąkę, cukier i proszek do pieczenia wsypać do miski, wymieszać. Dodać płynne składniki i dokładnie wymieszać mikserem. Ciasto przelać do foremek, piec ok 45 minut (po tym czasie przeprowadzić próbę patyczka, jeśli nadal będzie mokry, piec jeszcze ok. 10 minut).

SMACZNEGO!


I na koniec, Kochani, przypominam jeszcze o KONKURSIE, w którym do wygrania jest książka Jamiego Olivera, 'Każdy może gotować'. Zgłoszenia można wysyłać do czwartku, do północy :)

6 komentarzy :

  1. widziałam już gdzieś podobny przepis, bardzo spodobał mi się rabarbarowy spód:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mnie właśnie też gdzieś mignęła taka forma ciasta z rabarbarem, tylko nie pamiętam na którym blogu :(

      Usuń
  2. Wspaniałe to ciacho, świetny pomysł z rabarbarem!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda tak smakowicie, że nie potrafiłabym się oprzeć bez względu na pore :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobiłam, pyszne ale troszke niskie, chyba nie do końca wyrosły ( mniej wiecej na pół wąskiej foremki)

    OdpowiedzUsuń

Daj znać co myślisz!