Przysmak jogurtowy. / Yoghurt goody.

10:36 Kinga ⚬ Yummy Lifestyle 15 Comments


Z przykrością muszę przyznać, że ostatnio znowu zaniedbuję bloga... Boli mnie to niesamowicie, ale temperatury panujące na zewnątrz (i w mieszkaniu zresztą też...) nie sprzyjają jakoś rozwojowi akcji w kuchni. Szczerze powiedziawszy niczemu nie sprzyjają. Oddaję się więc mojemu obecnemu przyjacielowi, Leniowi, który pochłania mnie całkowicie. Nie powiem, że żyje mi się z tym lekko i przyjemnie. Wolałabym nieróbstwo zamienić na coś pożytecznego, ale naprawdę ciężko mi w chwili obecnej znaleźć motywację. Nie pozostaje mi więc nic innego jak odnalezienie czegoś motywującego do działania i ponowne ożywienie bloga :)
Może najlepiej zacząć od zaraz? Myślę, że jogurtowy przysmak będzie do tego idealny. Inspiracją do niego był przepis Asi z Kwestii Smaku, na sernik na zimno z jagodową galaretką. Zmodyfikowałam go pod siebie, ponieważ już kiedyś skorzystałam z tej receptury. Smak miodu był jednak dla mnie zbyt dominujący, dlatego zastąpiłam go cukrem pudrem. Zamiast dość ciężkiego i mdłego mascarpone, użyłam serka kremowego President, który jest wg mnie dużo lżejszy i bardziej neutralny w smaku. Co z tego wyszło? Przepyszny, lekki deser, bardzo delikatny w smaku, o puszystej konsystencji. I nawet bardzo wybredne podniebienia zostały przezeń zaspokojone (pozdrawiam z tego miejsca sąsiadów :D).


Sposób przygotowania:
Ciasteczka Digestive drobno pokruszyć (najlepiej wrzucić je do woreczka i potłuc za pomocą tłuczka do mięsa) i wrzucić do niewielkiej miski. Masło roztopić w małym garnuszku a następnie dodać do ciastek. Dokładnie wymieszać. Powstałą mieszaniną wyłożyć dno tortownicy, odstawić do lodówki do zastygnięcia. Żelatynę wsypać do kubeczka, zalać kilkoma łyżkami wody, wymieszać i odstawić. Jogurt wlać do dużej miski, dodać serek kremowy i cukier waniliowy i miksować kilka minut. Następnie, ciągle mieszając, dodawać cukier puder. Namoczoną żelatynę zalać gorącą wodą (ok. 1/3 kubka), wymieszać do całkowitego rozpuszczenia, dodawać po jednej łyżce do masy jogurtowej jednocześnie ją miksując. Masę wlać na spód ciasteczkowy i odstawić do lodówki do czasu stężenia. Żelatynę przeznaczoną na owocową galaretkę zalać kilkoma łyżeczkami wody, wymieszać i odstawić. Truskawki umyć, odszypułkować. Wrzucić do garnka zasypać cukrem pudrem, wymieszać i podgrzewać na niewielkim ogniu do czasu, aż owoce zaczną puszczać sok. Następnie zmiksować je za pomocą blendera, przetrzeć przez sitko, aby mus był aksamitnie gładki. Żelatynę zalać niewielką ilością gorącej wody, rozpuścić i wymieszać z musem. Ostudzoną 'galaretkę' owocową wylać na stężałą masę jogurtową. Odstawić do lodówki do kompletnego stężenia.

SMACZNEGO!


Przepis ten bierze udział w czerwcowym zadaniu w Wyborach Kulinarnego Bloga Roku - 'Czerwcowo - truskawkowo'. Jeżeli receptura Ci się podoba, zagłosuj, proszę :)


/ Please, come back later for English version.

15 komentarzy :

  1. prezentuje się wspaniale i tak gładko... musi być prze pyszny!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda bardzo apetycznie, więc na pewno w najbliższym czasie ten przepis wypróbuję.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda rewelacyjnie! Pyszności! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. powiem szczerze ze średnio przepadam za sernikami zimnymi lub czyms takim. ale te zdjecia ... ah!! przekonuja i to bardzo :D

    OdpowiedzUsuń
  5. mmm...
    piekne te zdjęcia! takie przejrzyst...
    a jakie smakowite!

    OdpowiedzUsuń
  6. takie jest ładny ten przysmak, że nie mogę się napatrzec.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda rewelacyjnie! A smakuje na pewno jeszcze lepiej. Ach... jak bym się skusiła na kawałeczek :-)
    Pozdrawiam
    Asia
    www.lavanna.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda nieziemsko <3
    Na pewno tak samo smakuje :) Ślinka mi cieknie!

    OdpowiedzUsuń
  9. Próbowanie przepisów z twojego bloga zaczęłam od ekspresowej pomidorówki - jest rewelacyjna. A patrząc na resztę przepisów widzę, że po sesji czeka mnie dużo gotowania ;) Zapowiada się smakowicie ;) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. ekstra geometrycznie pysznie wygląda :D, zrobię, na pewno zrobię
    zapraszam do siebie www.slodkiislony.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. wyszedł!
    zapraszam: http://elemeledudki15.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Wygląda idealnie!Ta truskawkowa góra, biel spodu... Cudo, cudo! Zaraz zagłosuję :)

    Uściski!

    OdpowiedzUsuń

Daj znać co myślisz!