Tarta szpinakowa

11:50 Kinga ⚬ Yummy Lifestyle 11 Comments


Nie wiem czy ktoś jeszcze pamięta, o mojej liście Magicznej 50. Co prawda nie była ona publikowana (bo właściwie cały czas jeszcze się tworzy), ale kilka razy o niej wspominałam. Ale tak dla przypomnienia. Tworzę listę pięćdziesięciu przepisów, które bardzo chcę wypróbować. Niektóre z pozycji są dość wykwintne inne bardzo proste, ale zawsze chciałam je zrobić, dlatego, żeby się zmobilizować, zostały wpisane na listę. Jednym z tych prostszych, a upragnionych dań była tarta szpinakową (swoją drogą znajdująca się na pierwszym miejscu). Nie pamiętam już kiedy odkryłam, że jednak lubię szpinak i mogę go jeść w nieograniczonej ilości. Wiem tylko, że zawdzięczam to mojej przyjaciółce. Znalazłam więć kilka przepisów na tartę, ale w każdym coś mi nie pasowało. W związku z tym postanowiłam stworzyć kompilację i z każdego zaczerpnąć po trochę. W efekcie powstała przepyszna tarta, doskonała zarówno jako ciepła przystawka czy danie główne, na śniadanie, obiad i kolację. Zapraszam do krainy zielonych pyszności.


Sposób przygotowania:
Piekarnik rozgrzać do 200 stopni. Ciasto francuskie rozmrozić, wyłożyć do posmarowanej masłem foremki, przykryć folią, na wierzch wysypać groch i wsadzić do piekarnika na ok. 10 minut. Następnie wyjąć do ostudzenia a piekarnik skręcić do 180 stopni. Czosnek i pieczarki obrać. Na rozgrzaną patelnię wlać kilka łyżek oliwy, wrzucić czosnek, chwilkę podsmażyć. Dodać pokrojone w talarki pieczarki i poddusić. Następnie do pieczarek dodać szpinak (nie przykrywać!! bo straci kolor), dodać szczyptę soli, po łyżeczce bazylii, majeranku i pieprzu. Gdy szpinak się całkowicie rozmrozi wlać śmietankę. Dodać rozdrobnioną fetę i dokładnie wymieszać. Zdjąć z ognia. Po chwili wbić jajka. W razie potrzeby jeszcze odrobię doprawić (uwaga na sól, feta sama w sobie daje dość słony smak). Szpinak wylać na podpieczone wcześniej ciasto. Posypać tartym parmezanem. Wstawić do piekarnika i piec ok. 25 minut.

SMACZNEGO!


11 komentarzy :

  1. Świetna tarta! A jakie piękne zdjęcia!
    Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  3. pyszna, już same składniki mi to mówią :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Szpinak uwielbiam w kazdej postaci - taka tarta to coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudownie zieloniutko pyszna! Ja jednak przygotowałabym ją raczej na cieście kruchym niż francuskim. Ale to już kwestia gustu. ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam tarty, choc preferuje te slodkie. Jednak twoja urzekla moje serce, pieknie wyglada, napewno sporobuje jako milosniczka kruchych ciast, nawey tych wytrawnych :)
    pozdrawiam,
    szana :)

    OdpowiedzUsuń
  8. wygląda genialnie! czasem kompilacja kilku przepisów daje cudowny efekt, jak w tym przypadku!

    piękne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  9. pyszna tarta:) szpinak bardzo lubie:)

    OdpowiedzUsuń
  10. piękne zdjęcia.
    i naprawdę rewelacyjna tarta.
    poproszę kawałeczek xd

    OdpowiedzUsuń

Daj znać co myślisz!