Krem brokułowo-koperkowy.

21:33 Kinga ⚬ Yummy Lifestyle 3 Comments


Diety wszelakie najczęściej zaczyna się chyba stosować na początku roku i z nadejściem wiosny, kiedy większość kobiet stwierdza, że przez zimę przybyły im kilka kilo tu i ówdzie i czas najwyższy się ich pozbyć. Ja postanowiłam nie czekać tak długo i dietę, dość rozsądną z mojego punktu widzenia, rozpoczęłam w poniedziałek (swoją drogą wiele rzeczy rozpoczyna się właśnie 'od poniedziałku'). Oprócz zrzucenia paru zbędnych, ciężkich kilogramów, dieta ta ma przyzwyczaić mnie do zdrowego, racjonalnego odżywiania. Należę niestety do ogromnych łasuchów, gdy dorwę się do czegoś słodkiego - nie mogę przestać jeść. Przez to licznik wagi pokazuje dużo wyższą niż akceptowalną przeze mnie liczbę. 
Z wszystkich dostępnych diet wybrałam tzw South Beach, czyli Dietę Plaż Południowych. Jej ogromnym plusem jest to, że mimo konieczności wyeliminowania z jadłospisu na dwa tygodnie m.in. makaronu, ryżu, kaszy, pieczywa czy owoców, można się spokojnie najeść i to jeszcze mega smacznie. Faza I, którą właśnie przechodzę, ma trwać 2 tygodnie. Mogę do woli zajadać się rybami i owocami morza, chudym mięsem, jajkami i prawie wszystkimi warzywami (należy wyeliminować m.in. buraki i ziemniaki). Kiedy kilka lat temu po raz pierwszy przeszłam na tę dietę, nie miałam zielonego pojęcia co jeść, żeby nie być głodną. Dzięki temu, że zaczęłam namiętnie gotować, nie brak mi teraz pomysłów na pyszne i sycące dania. Będę je tu na bieżąco zamieszczać, może staną się inspiracją dla innych korzystających z tej diety. Będę je oznaczać odpowiednimi tagami, żeby łatwiej było znaleźć przepis odpowiedni dla kolejnych faz. Dziś zaczynam zupą-krem z brokuła, z dodatkiem koperku i wędzonego łososia. Zupa ta jest super gęsta i sycąca, a do tego przepyszna. Na takiej diecie aż chce się być. A do tego po 2 dniach mam 1 kilogram do tyłu. Czy może być piękniej? :)


Krem brokułowo-koperkowy
Składniki:
  • ok. 1 l wody
  • 1 ćwiartka z kurczaka
  • 1/4 selera
  • 1 marchewka
  • 4 ziarna ziela angielskiego
  • 3 liście laurowe
  • 2 brokuły (ok. 1 kg)
  • 1 pęczek koperku
  • ok. 150 g wędzonego łososia
  • 1 mały odtłuszczony jogurt naturalny
  • sól i pieprz do smaku

Sposób przygotowania:
Kurczaka zalewamy wodą, wstawiamy na średni ogień i zagotowujemy. Ściągamy szumowiny, dodajemy obranego selera, marchewkę, ziele angielskie i liście laurowe, a następnie gotujemy aż warzywa zmiękną. Wyławiamy przyprawy i wyciągamy mięso. Dodajemy brokuła i chwilę obgotowujemy. Do zupy dodajemy oczyszczone mięso z kurczaka (ma być bez skór i błon) i miksujemy dokładnie blenderem na gładką konsystencję. Koperek drobno siekamy, połowę dodajemy do zupy. Jogurt hartujemy odrobiną zupy i dodajemy do garnka. Jeszcze raz miksujemy blenderem, doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Resztę koperku wmieszać w krem. Łososia rwiemy na kawałki, dzielimy na porcje, zalewamy zupą. Przed podaniem ozdabiamy kawałkiem łososia i koperku, można także oprószyć świeżo zmielonym pieprzem.

SMACZNEGO!

3 komentarze :

  1. Akurat wczoraj kupiłam brokuła. Zapowiada się naprawdę pysznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ania Trembułowicz27 października 2013 20:52

    Ale pychota! Uwielbiam! Zagości na stałe w mojej kuchni :-)
    brokuły łosoś i koperek- mniam !!! Rewelacja! :-D

    OdpowiedzUsuń

Daj znać co myślisz!