Sałatka z grillowanym serem camembert.

21:41 Kinga ⚬ Yummy Lifestyle 5 Comments


Kiedyś myślałam, że blogerowi kulinarnemu nie wypada powiedzieć, że czegoś nie lubi, coś mu nie smakuje. No bo jak to... Przecież ktoś kto pisze o jedzeniu, musi lubić wszystko! Na szczęście zaczęłam na wszystko patrzeć łaskawszym okiem, bo przecież bloger też człowiek, a gusta są różne ;) Tak więc mimo tego, że lubię bardzo wiele rzeczy, jest kilka takich produktów, które na kolana mnie nie powalają. Tak np. na czele stawki jest odwiecznie brukselka, która kojarzy mi się z rozgotowaną kluchą z zupy jarzynowej ze szkolnej stołówki. Gdzieś u góry listy znajdzie się tez tatar, a właściwie ogólnie surowe mięso. mam bardzo duże opory, żeby spróbować mięso np. na kotlety mielone, pulpety czy burgery. Zazwyczaj doprawiam je na przysłowiowe oko, kosztując tylko minimalne minimum. Większa ilość nie przeszłaby mi przez gardło. Nie smakują mi słodycze z anyżem czy korzeń pietruszki. Innym czołowym produktem a właściwie grupą produktów są sery pleśniowe. Podejść do nich miałam kilka, żadne nie zakończyło się przyjaźnią. Odrzuca mnie od nich głównie zapach (te z białą pleśnią śmierdzą mi amoniakiem, z innym kolorem - wiadomo ;) ). Mimo wszystko postanowiłam przygotować sałatkę z grillowanym serem camembert. Nie wiem skąd przyszła do mnie ta myśl i dlaczego, ale była tak natarczywa, że jej uległam. I cóż mogę powiedzieć, fajerwerków nie było (między mną a serem), choć cała sałatka (poza serem :p) była pyszna. Jestem jednak przekonana, że dla wszystkich wielbicieli serów pleśniowych będzie to fajny pomysł na przekąskę czy lekki obiad, dlatego też przepis wklepuję. Dajcie znać, czy Wam smakowało :)


Sałatka z grillowanym serem camembert, kurczakiem i gruszką.
Składniki (na 1 porcję)
  • garść miksu sałat 
  • 1 małe opakowanie sera camembert (75 g)
  • 1 pierś z kurczaka
  • 1/2 gruszki
  • kilka plastrów ogórka
  • kilka kromek bagietki
  • mała garść orzechów włoskich
  • olej rzepakowy
  • sól, pieprz, rozmaryn suszony
  • kilka łyżeczek chutney (u mnie Orientalny Rabarbar od Luks Pomada)

Sposób przygotowania:
Rozmaryn nieco rozetrzeć w moździerzu. Mięso opłukać, osuszyć papierowym ręcznikiem i oczyścić z błon. Z obu stron natrzeć solą i pieprzem, posmarować odrobiną oleju rzepakowego, a następnie oprószyć rozmarynem. Na rozgrzaną patelnię grillową, grill elektryczny lub tradycyjny wyłożyć kurczaka i grillować obustronnie po ok. 7-8 min (jeśli po rozkrojeniu mięso będzie niedopieczone, poukładać na ruszcie plasterki z mięsa i grillować jeszcze 1-2 min). Ser posmarować odrobiną oleju i z obu stron oprószyć rozmarynem.  Gruszkę pokroić na ósemki, usunąć gniazdo nasienne, ułożyć na grillu razem z serem i kromkami bagietki. Ser grillować po ok 4-5 minut z każdej strony, gruszkę - do czasu aż pojawią się charakterystyczne paski, bagietkę - aż się lekko podpiecze. Na talerzu ułożyć sałaty, na środku grillowany ser, obok plastry ogórka, gruszki i kurczaka. Posypać lekko uprażonymi orzechami włoskimi. Podawać z grzankami i chutneyem. 

SMACZNEGO!


5 komentarzy :

  1. Mniammmm, muszę spróbować!!!
    zapraszam:
    www.gifza-life.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Akurat ja uwielbiam wszelakie rodzaje serów :-) Ale jest również sporo rzeczy, na które nikt mnie nie namówi żebym zjadła ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Marzy mi się taki grillowany ser, ale jeszcze się nie odważyłam go przygotować ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. wygląda bardzo apetycznie. na pewno kiedyś wykorzystam ten przepis.

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiamy takie sałatki, zwłaszcza teraz na wiosnę

    OdpowiedzUsuń

Daj znać co myślisz!