Słodko-kwaśny smak wiosny.

14:37 Kinga ⚬ Yummy Lifestyle 13 Comments


Radość i pełnia życia ode mnie bije, gdy o poranku budzi mnie słońce. Takie jak dzisiejsze. I wczorajsze. I mimo, że temperatura na zewnątrz waha się raczej w okolicy 0 stopni, to i tak nie sposób nie poczuć nadchodzącej powoli wiosny. Wszystko wokół już niedługo zacznie się budzić do życia, a wraz z otoczeniem i ja się budzę powoli z zimowego letargu. Nareszcie!
~*~
Słoneczna pogoda jak nic innego motywuje mnie do działania. Wszelakiego. W tym także do pichcenia :) Na dzisiejszy przysmak miałam ochotę od dłuższego czasu. Ale... Najpierw nie mogłam znaleźć limonkowego jogurtu, później nie mogłam znaleźć w sobie chęci do krzątania się po kuchni w celu innym niż zaparzenie kolejnego dzbanka zielonej herbaty. Ale w końcu na niebie pojawił się intensywnie świecący talerz i chętka sama przyszła :)
Zapraszam więc na słodko-kwaśną degustację wiosny :)


Sposób przygotowania:
Rozgrzać piekarnik do 180 stopni. W dużej misce wymieszać 1 szklankę cukru, jogurt, cukier waniliowy, jajka i startą skórkę z limonki. Następnie stopniowo dodawać mąkę z proszkiem do pieczenia i solą. Gdy ciasto będzie miało jednolitą konsystencję dodać olej i dokładnie wymieszać. Masę przelać do wysmarowanej odrobiną oleju keksówki i piec ok. 50 min. W międzyczasie w niewielkim garnuszki podgrzać sok z limonki, dodać pozostały cukier i mieszać aż do jego całkowitego rozpuszczenia. Gdy ciasto się upiecze, pozostawić do lekkiego ostygnięcia na ok. 10 minut. Następnie, nie wyciągając ciasta z keksówki, polać jego wierzch sokiem limonkowym z cukrem. Wystudzić. Ostrożnie wyciągnąć ciasto z formy, wierzch polać lukrem (błyskawiczny lukier).

SMACZNEGO!


ps1. Moi Drodzy! Powyższy przepis bierze udział w kolejnym etapie Konkursu na Kulinarnego Bloga Roku 2011! Będę niezmiernie wdzięczna za każdy głos! :) Można głosować przez cały marzec, mam nadzieję, że z Waszą pomocą uda mi się zająć wysoką pozycję konkursową :) Link do głosowania. Z góry dziękuję za każdy oddany na przepis głos
ps2. oryginalny przepis pochodzi z tego bloga. w oryginale autorka zastosowała 1/2 łyżeczki esencji waniliowej zamiast użytego przeze mnie cukru waniliowego. dodatkowo z wprowadzonych przeze mnie zmian. użyłam nieco więcej mąki i użyłam pół na pół cukru białego i brązowego.

13 komentarzy :

  1. jak ja uwielbiam takie ciasta, mogę kawałek? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajne lekkie i dość proste w przygotowaniu ciasto!
    http://wlodarczyki.net/mopswkuchni/

    OdpowiedzUsuń
  3. Podoba mi sie! Czy mozna do naturalnego jogurtu dodac limonki? Podejrzewam, ze tak, ale wole sie upewnic :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Maggie myślę, że nie powinno to być problemem :)
    ja trafiłam przypadkiem na Jogurt Królewski w Realu, kosztował chyba ok. 2,50 zł, co prawda nie czysto limonkowy, bo z papają. Ale zdał egzamin :)

    Pozdrwiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Twoje zdjęcia przekonałyby nawet największego wroga limonek i ciast w ogóle! Przepiękne :) Pzdr Aniado

    OdpowiedzUsuń
  6. Takie ciasta w moim wypadku zawsze wygrywają z "maślanokremowymi" tortami... a jeszcze o aromacie limonek...

    OdpowiedzUsuń
  7. przepiekne zdjecia:) a ciasto... pysznie wyglada i tak smakuje:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo słoneczne to Twoje ciasto Kini. Fajnie wygląda ten lukier na nim. Na wiosnę - idealne!...:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Super!Musi mieć bardzo orzeźwiający smak. Piękne zdjęcia, zapraszamy do podzielenia się talentem na naszym portalu :)

    OdpowiedzUsuń
  10. piękne zdjęcia.. muszę przyznać, że wpłynęło to na mój apetyt :D ale mam pytanie: przez "wymieszać" mam rozumieć po prostu łyżka? nie miksować? bo chyba dlatego mi żadne babki nie wychodzą (bo miksuje mimo, że pisze wymieszać, albo za długo miksuje) z góry dzięki za odpowiedź :) jakby co jutro piekę :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Ewo, mieszałam wszystko zwykłą rózgą metalową :) ale myślę, że zmiksowanie ciasta za pomocą miksera nie powinno negatywnie wpłynąć na jego konsystencję, bo ja zawsze wszystkie ciacha robię z pomocą miksera i nigdy nie miałam problemu, żeby się nie udały :)

    Pozdrawiam ciepło i mam nadzieję, że ciasto będzie smakować! :))

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciasto prezentuje się wyśmienicie:)

    OdpowiedzUsuń

Daj znać co myślisz!